Nyitvatartás

1098 Budapest, IX.ker.

Dési Huber István u. 7.

Hétköznap 9-17 óráig.

Szeptember  1-ig

szombatonként 

ZÁRVA !

Fizetési megoldás
Hírlevél
Termékajánló
TOP termékek
Házhozszállítás

Óvodapedagógia

Fő kategória >Könyvek >Óvodapedagógia

Sorrend:

Hogyan szeressük a gyermeket

Bár a szerző a tanulmánysorát elsősorban az anyáknak szánta, mégis azt kell hangsúlyoznunk, hogy a kötet ennél lényegesen mélyebb, többekhez, szakmákhoz szól. Mindenkinek meg kell ismernie a „szeretet módszereit”, aki hivatásánál fogva vagy érdeklődése okán a gyerekekhez közel kíván kerülni, legyen az pedagógus, orvos, dajka, bíró és elsősorban szülő. A csecsemők, a kisgyermekek világában való biztos jelenlét, tudatos magatartás ma is, mint a kötet megszületésének idején, elengedhetetlen.

 
1 980 Ft
  Honnan hová ? Egyénre szabott fejlesztés az óvodában - útmutatóval , játéktárral

A kiadvány az érzelmi szocializáció, a motoros képesség, az értelmi fejlettség és a nyelvi kifejezőkészség felmérésére és javítására alkalmas óvodai játékok leírását tartalmazza.
Játék közben ugyanis a pedagógus lényeges megfigyeléseket tehet a gyerekek kognitív, érzelmi és szociális fejlettségéről, amelyeket a mellékletben közölt táblázatok segítségével könnyen rögzíthet. A gyermekek egyéni fejlődési lapjai pedig kiválóan alkalmasak arra is, hogy a szülőket megfelelően tájékoztassuk gyermekük fejlődéséről.

 
2 190 Ft
Hópihe utazása a Föld körül

A könyv segítségével bejárhatjuk a gyerekekkel a Földet, egy csintalan bagolyfióka segítségével. Az utazás során hihetetlen kalandokba keveredhetünk, megismerkedhetünk más kultúrákkal, sőt, megtanulhatjuk, hogy Földünk kincseinek védelme közös feladatunk.

Tartalmazza a Cinege csoport éves tematikus tervét, 11 meselevelet, a “80 nap alatt a Föld körül” projekt tervét

 

Ajánljuk Zöld Óvodáknak is a hatékony környezeti nevelés eszközeként!

 

A kiadvány Karczewicz Ágnes 40 éves óvónői pályafutásának leghosszabb és talán legkülönlegesebb projektjét tartalmazza, melyet kidolgozva, az általa megírt, óvodai korosztályra szabott meselevelekkel (mesés elemeket is tartalmazó történetekkel) ad közre.

A projekt során bejárhatjuk a Földet, egy csintalan bagolyfióka segítségével. Az utazás során hihetetlen kalandokba keverhetünk, megismerkedhetünk más kultúrákkal, sőt, megtanulhatjuk, hogy a Földünk kincseinek védelme közös feladtunk.

 
2 890 Ft
  Hová bújt a matematika (III. kötet)  Ügyeskedjünk együtt!

Matematikai gondolkodás fejlődését segítő munkafüzet 5-7 éves gyermekek számára – Útmutatásokkal a feldolgozáshoz. A matematikai gondolkodás fejlődését segíti elő azzal, hogy egy-egy mese meghallgatása után problémákat felvető kérdések irányítják a feladatlap megoldását.

Részletek

 A kötettel az alábbi célomat szeretném tudatni úgy, hogy a gyermekekkel foglalkozó felnőttek előtt láthatóvá tegyem:

 

Az óvodás korú gyermek számára a matematikai tapasztalatok szerzésének lehetősége minden tevékenységében, így a mesehallgatás során is megmutatkozik, és azok megtapasztalása természetes módon átélhető a gyermekek számára. Ebben a kötetben a mesét választottam a matematikai tapasztalatszerzés és a matematikai gondolkodás fejlődésének elősegítésére.

 

A versek, a mesék, valamint a mondókák tartalmukban is hordoznak matematikai tényeket (három kiscica, három pillangó stb.), relációkat (fiatalabb-idősebb, több-kevesebb stb.). Ugyanakkor a cselekmény sorrendjére való emlékezés, a feszültség egyre erősebb fokozása, majd feloldása, a történetekre való pontos visszaemlékezés stb. fejlődést elősegítő tényező.

 
1 150 Ft
Hová bújt a matematika ?
Ebben a szakkönyvben igyekeztem összegezni az eddigi tapasztalataimat, amelyeket összegyűjtöttem:

• az óvodapedagógus-képzésben lévő oktató-nevelő munkám során (óvodapedagógia, didaktika és a pedagógiai tudományok egyéb területei, matematika módszertan oktatása és gyakorlati képzése),

• az óvóképzésben az óvodai gyakorlat vezetése során, a tevékenységekre való felkészítésben, vezetésében, elemzésében és értékelésében,

• számtalan óvodapedagógusi bemutató során,

• országos óvodapedagógiai szakmai konferenciák (szám szerint ez évig tizenhat alkalommal) szervezése, lebonyolítása során, amelyeknek szakmai gondozója és előadója voltam,

• számos nevelőtestületi, térségi és országos konferencia meghívott előadójaként, ahol törekedtem arra, hogy az óvodás gyermekek matematikai tapasztalatszerzését interaktív módon, kooperatív tevékenységek során csoportmunkában éljük át,

• a Hová bújt a matematika? általam összeállított akkreditált továbbképzés során, amely országszerte nagy érdeklődést váltott ki, így kb. ötven – vagy talán több is – alkalommal volt lehetőségem előadójaként tudásom átadni, mindemellett gazdagodni a minden napi gyakorlattal, eközben a problematikus kérdések re megkeresni a választ a részt vevő kollégákkal.

Arra vállalkozom, hogy egy olyan módszertan könyvet nyújtsak át, amelyben:

• a hangsúly az egyes gyermekekben lévő lehetőségek kibontakozására kerül,

• ahol a gyermek van a középpontban, a maga fejlődő személyiségével, egyediségével és sajátos fejlődési tempójával,

• ahol a mindennapi nevelőmunka a gyermekek sajátos igényeihez, érdeklődéséhez igazodik, tevékenységekben valósul meg, és önnön maguk szerezhetik meg az abban rejlő tapasztalatokat, mi közben azok fejlődésüket is elősegíti.

E kézikönyv azért időszerű, mert eligazít:

• az alapprogram szerint történő matematikai tapasztalatszerzés mindennapi lehetőségeiben,

• a matematikai szakmai fogalomhasználat értelmezésében

• és a játékos ötleteivel, módszertani ajánlásaival segíti a tudatos felkészülést.

Ezért tartottam fontosnak az alábbi pedagógiai alapvetésre építkezni, kiemelten foglalkoznia gyermeki szükségletekkel. Majdan itt is (nem csak a II. kötetben) bemutatok egy olyan tevékenységtervet, amely a tevékenységben megvalósuló tapasztalatszerzést mintázza. A módszertani kérdések kifejtése ezekre épül.

 
2 390 Ft
Hová bújt a matematika ? II. kötet
A II. kötet elsősorban a tevékenységben megvalósuló tanulás tervezési lehetőségeivel foglalkozik. De amíg eljut az óvodapedagógus a mindennapi tevékenységekig, azoknak megtervezéséig, számos más terveket is készít. Csak úgy képes helyes, az ő csoportjára, az ő egyes gyermekeire tervezni, ha előtte átlátja:
• hogyan legyen képes minden egyes gyermek kibontakozását elősegíteni, hogy nyugodt lelkiismerettel engedhesse el az iskolába (3-4 évi nevelési-fejlesztési tervet kell készítenie),
• meg kell ismernie a csoportja minden egyes gyermekének fejlődését, fejlettségi szintjét, és ezt félévenként összegeznie kell (Az óvodás gyermek fejlődésének nyomon követése), mert
• erre építi a tematikus terveit és
• ebből bontja le tevékenységeinek terveit.
A könyv ezt a tervezői ívet mutatja be, de nem időzik a nevelési tervek bemutatásával, hanem csak a tevékenységek tervezésével foglalkozik (tanulási tevékenységek). A közölt tervek a kiegészítése kötelező az óvodapedagógus számára. A kiegészítések mindig legyenek összhangban a csoport nevelési tervével, amit minden óvodapedagógus a saját csoportjára tervez.
 
2 690 Ft
Identitás és szakrális kommunikáció a mesében

Közel tíz év alatt születtek azok a tanulmányok, amelyeket a dr. Bálint Péter által alapított és irányított Alkalmazott Narratológiai Műhely kutatási tevékenysége során a Debreceni Egyetem Gyermeknevelési és Felnőttképzési Kar Irodalom, Kommunikáció és Kulturális Antropológia Tanszékének oktatójaként írtam meg. Számos konferencia, terepmunka és közös műhelybeszélgetés során körvonalazódott az a mesekutatási irány, amely amellett, hogy újabb elméleti szempontokat is keresett a posztmodern hermeneutika és a fenomenológia területén , az 1945 előtti, Honti János nevével fémjelzett mesekutatásban fedezte fel gyökereit. Honti találóan így fogalmaz Az ismeretlen népmese című tanulmányában: arra törekedtünk, hogy a mese helyét lessük meg a hagyományos elbeszélő elemek és világlátások útvesztőjében. A mese helye nem ragadható meg pusztán a bevett irodalmi-néprajzi strukturális elemzések, vagy épp a világlátások szimbolikus-pszichológiai értelmezése révén. A mese helye valami más is: sajátos kommunikáció és az identitás megteremtésének nyelvi lehetősége egyben. Az itt olvasható tanulmányok arra tesznek kísérletet, hogy egy komplex, interdiszciplináris szemléletű olvasatát adják a mesének, amely talán a mese helyét is jobban látni engedi. A tanulmányok sora egymásba kapcsolódik: bizonyos szerzők, hivatkozások, utalások többször is előfordulnak ugyan, ám kaleidoszkópszerűen mindig más alakzat rajzolódik ki az elemekből, ugyanakkor az írások önálló olvashatósága miatt az esetleges ismétlődéseket mégsem hagytam el a végső változatból. Az írások ívét az elmélettől a gyakorlatig vezető út rajzolja meg: a tanulmányok a hagyományos mesemondás, a mesei kommunikáció, a mesében rejlő identitás-problémák felől haladnak a mesék sajátos nyelvi jelenségeit feltáró anagrammatikus jelenségekig. Emellett a Kárpát-medencei mesehagyománytól a romantikus irodalmi mesékig is bejárom azt az utat, amelyet a mesék olvasása révén e tíz év alatt nagy örömmel tettem meg. Külön köszönet illeti dr. Bálint Pétert, aki szakmai tanácsaival, útmutatásával, lankadatlan lelkesedésével mindig új feladatokat, új célokat tűzött elém. Remélem, hogy e szövegek jelen formájukban inspiráló felismerésekhez vezetik majd el a tisztelt olvasót.

 
2 800 Ft
  Így előzd meg a tanulási zavarokat! – Óvodai játékgyűjtemény a kognitív készségek fejlesztéséhez

Prevenciós játékgyűjtemény a kognitív készségek fejlesztéséhez

 

A mindennapi munka egyik legnagyobb kihívása, hogy a gyerekeknek változatos, szórakoztató, de ugyanakkor a fejlődésüket biztosító foglalkozásokat szervezzünk.

 

Egyre több azonban az olyan gyermek, akinek a sikeres iskolai teljesítményéhez nem elégséges a hagyományos óvodai fejlesztés. Ahhoz, hogy ne kudarcként éljék meg az iskolai éveket, már az óvodában tennünk kell: az ő fejlesztésükre jobban oda kell figyelnünk.

 

Játékgyűjteményünk – egy rövid bevezetőtől eltekintve –kizárólag játékleírásokat tartalmaz. Megtalálhatja benne a régi, jól bevált játékokat és a modern pedagógia eszközeként életre hívottakat is.

 
6 300 Ft
Így tervezünk mi! Ősz

Minden csoportnaplóhoz használható napi szintű, konkrét, tervezési segédanyag

A szakkönyv hatékony elméleti és gyakorlati segítséget nyújt a mindennapos óvodai tervezéshez. A szerzők az óvodai nevelés minden területét felölelő, korosztályi szintekre bontott mintaanyag-tervezetei hozzájárulnak a képességfejlesztés tudatos és eredményes megvalósításához. Minden témához korcsoportra bontva jelenik meg a cél, a feladat és a képességfejlesztés meghatározása. A szakkönyv célja, hogy segítse a csoportnapló tervezését, a portfólió írását, a mindennapos tervezést bármely magyar óvodában, valamint a dokumentáció elkészítését.

 
2 190 Ft
Így tervezünk mi! Tavasz

Minden csoportnaplóhoz használható napi szintű, konkrét, tervezési segédanyag

A szakkönyv hatékony elméleti és gyakorlati segítséget nyújt a mindennapos óvodai tervezéshez. A szerzők az óvodai nevelés minden területét felölelő, korosztályi szintekre bontott mintaanyag-tervezetei hozzájárulnak a képességfejlesztés tudatos és eredményes megvalósításához. Minden témához korcsoportra bontva jelenik meg a cél, a feladat és a képességfejlesztés meghatározása. A szakkönyv célja, hogy segítse a csoportnapló tervezését, a portfólió írását, a mindennapos tervezést bármely magyar óvodában, valamint a dokumentáció elkészítését.

 
2 190 Ft
Így tervezünk mi! Tél

Minden csoportnaplóhoz használható napi szintű, konkrét, tervezési segédanyag

A szakkönyv hatékony elméleti és gyakorlati segítséget nyújt a mindennapos óvodai tervezéshez. A szerzők az óvodai nevelés minden területét felölelő, korosztályi szintekre bontott mintaanyag-tervezetei hozzájárulnak a képességfejlesztés tudatos és eredményes megvalósításához. Minden témához korcsoportra bontva jelenik meg a cél, a feladat és a képességfejlesztés meghatározása. A szakkönyv célja, hogy segítse a csoportnapló tervezését, a portfólió írását, a mindennapos tervezést bármely magyar óvodában, valamint a dokumentáció elkészítését.

 
2 190 Ft
Inkluzív nevelés az óvodában?

Ma már gyakran találkozunk avval,hogy a fogyatékosságuk miatt speciális nevelési szükségletű gyermekek együtt járnak óvodába tipikus fejlődésmenetű társaikkal.

De vajon mi van a statisztikákon túl? Hogyan látják az óvónők megváltozott feladatukat?

Szívesen vesznek részt az együttnevelésben, vagy inkább teherként élik meg?

Milyen örömökkel és kihívásokkal szembesül az együttnevelést tudatosan vállaló óvoda a kétezres évek elején?

A szerző egy budapesti óvoda integrációs-inkluziós folyamatának első éveit kíséri figyelemmel, kvalitatív módszerekkel kutatja az együttnevelést előrevivő tényezőket.

 
3 000 Ft

Sorrend: