Az egészségesen fejlődő gyermek lételeme a játék. Az általunk tervezett és szervezett játékok folyamata vonzó elsősorban számukra, az abban rejlő szabály megértése, vállalása. A teljesítés eredményessége olyan pozitív érzelmeket válthat ki, amelyek révén mindig szívesen vállalkoznak majd az újabb kezdeményezésekre. Egy-egy játék próbára teszi az érdeklődést, a cselekvést, a testi ügyességet, a gondolkodást, az alkalmazkodást, az akaratot.
Játékaink többségét akár egy egész gyermekcsoport is játszhatja egyszerre, egy időben, de fejlesztő hatásuk eredményesebb kisebb létszám esetében. A játékok fejlesztési lehetőségeitől függően választhatjuk ki a csoportból a gyermekeket, de természetesen nem zárunk ki más érdeklődőt sem. Előfordul, hogy egy-egy gyermek fejlesztését szolgáló játékot kezdeményezünk, velük játszunk, de a „kíváncsiskodók” velünk együtt örülhetnek a sikereknek. Sokszor az ilyen „passzív” jelenlét is fejlesztőleg hathat a gyermekre.
_
Egy-egy kiemelt fejlesztési terület határozta meg a játékaink csoportosítását. Így jöttek létre az alábbi fejezetek:
Mozgásfejlesztés
Testsémafejlesztés
Percepciófejlesztés
Verbális fejlesztés
Drámajátékok
Természetesen nem lehet egyik részt sem elkülöníteni a többitől, ezek a játékok egyszerre több fejlesztési lehetőséget is magukban hordoznak. Hogy ezek az egységek mégis funkcionáljanak, a játékok bemutatása kiterjed a kapcsolatok érzékeltetésére is.