A könyv rendkívül hasznos ismereteket tartalmaz a vezető óvodapedagógusok, hallgatók és téma iránt érdeklődők számára. Bőséges szakirodalmi ajánlás mellett, a könyvtárakban is nehezen hozzáférhető anyagokat is feldolgoz. Megkönnyíti a vezető óvodapedagógusok számára a vezetői munkakörök szakszerű ellátását, az óvoda társadalmi környezetével való hatékony együttműködést, az óvodák tartalmi innovációjának segítését, fejlesztését, menedzselését és a beinduló minőségbiztosítást. Tárgyalja az óvodai nevelés társadalmi és politikai feltételrendszerét, az óvodavezetés személyiséglélektani alapjait, az ösztönzési lehetőségeket, kommunikációs és információáramlási technikákat, a konfliktuskezelést. Kitér a szervezetelméletekre, szervezetpszichológiára és a szervezetfejlesztésre. Külön részben foglalkozik az óvodavezető ellenőrző-értékelő tevékenységével.