Nyitva tartás

1098 Budapest

Dési Huber utca 7.

Hétköznap:
9 - 17 óráig

Szombaton:
9 - 14 óráig

TOP termékek

Házhozszállítás

A nehezen tanuló gyermekek iskolai nevelése

A nehezen tanuló gyermekek iskolai nevelése
A nehezen tanuló gyermekek iskolai nevelése

Az új megjelenés 2025. január végén várható.

Kiadás éve: 2025.
3., javított kiadás

Ez az egyetemi tankönyv az 1998-ban megjelent és a hallgatók generációi által használt, azonos című tankönyv teljes körű átdolgozásával jött létre 2019-ben. A tankönyv az Eötvös Loránd Tudományegyetem Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Karának szakmai irányításával készült mindazon hallgatók számára, akik a gyógypedagógia szak keretében a tanulásban akadályozottak pedagógiája szakirányon folytatják tanulmányaikat a hazai egyetemeken.

A tankönyv 1. és 2. kiadása elfogyott. A 2021. évi 2. kiadás koncepcionális változtatásokat nem tartalmazott, azonban a köznevelési szabályzókban bekövetkezett változások alapján néhány fejezetben történtek átdolgozások, illetve javításra kerültek a sajtóhibák vagy kisebb pontatlanságok.

A pedagógus-életpályamodell 2023. évi módosítása miatt a 2025. évi 3., javított kiadásban szükségessé vált A gyógypedagógusok munkájának értékelése, minősítése c. fejezet javítása. Egyebekben a többi fejezet változatlan tartalommal jelenik meg.

A tankönyv a tanulásban akadályozottak pedagógiája szakirány legkorszerűbb alapismereteit tartalmazza.

Bővebben
10 900 Ft
Nincs raktáron
Részletek

A tankönyv egyes fejezeteinek kidolgozásában huszonöt szerző vett részt, akik a szerkesztőkkel együtt a szakterület elméletének és gyakorlatának tapasztalt szakemberei (egyetemi oktatók és kutatók, illetve gyakorlati intézmények vezetői). A készülő fejezeteket műhelymunka keretében vitatták meg, ami lehetővé tette, hogy a közös tankönyvi koncepció keretei között az egyes szerzők saját felfogásukat is érvényesíthessék. A kötet gondot fordít a tanulási nehézségek kialakulását befolyásoló tényezők bemutatására (az atipikus egyéni fejlődés, a család helyzete, a nevelési intézmények és a szociális ellátórendszer szerepe), illetve a nevelési és terápiás folyamatok intézményes szervezésének és hatásainak áttekintésére. Súlyponti szerepet kap a biográfiai megközelítés: ezen belül kiemelten az iskoláskori nevelés folyamatainak bemutatása, kitekintéssel egyéb életkori szakaszokra (különösen a tanulási akadályozottság kisgyermekkori prevenciójára, valamint az érintett személyek felnőttkori szociális és rehabilitációs ellátására és életvezetésére). Meghatározó szempontunk és szándékunk továbbá az együttnevelés pedagógiai lehetőségeinek bemutatása, és ezzel a befogadó (inkluzív) iskola és a befogadó társadalmi környezet kialakulásának elősegítése.

Adatok
Kiadó
ELTE Bárczi G. Gyógypedagógiai Kar
Szerző
Mesterházi Zsuzsa - Szekeres Ágota
Méret
B/5
Oldalszám
637 oldal
Cikkszám
9786156410108
Csomagajánlatok
Vélemények

Legyen Ön az első, aki véleményt ír!

Hasonló termékek