Az Olvasókönyv az Ábécéskönyv folytatása, tehát a kisbetűk megtanítása után kezdi el a nagybetűk bemutatását. A szerzők módszertanilag következetesen felépített gyakorlóanyaggal biztosítják a differenciált fejlesztést. Az Olvasókönyvben a tanítandó nagybetűk betűcsoportonként jelennek meg. A betűk rögzítése, differenciálása, használatának bemutatása után következik a szövegben való megjelenítése. Az olvasástechnika fejlesztése mellett központi szerepet kap a szövegértés fejlesztése, másrészt folyamatos a beszédhanghallás, beszédértés és beszédtechnika fejlesztése is. Az Olvasókönyv nyelvi anyaga változatos. A rövidebb szövegműfajok közül: mondókák (kiszámolok), versek, nyelvtörők, találós kérdések, szólások, közmondások, gyermekjátékok stb. egyaránt helyet kaptak a taneszközben. Ezek sokoldalú fejlesztést tesznek lehetővé. Általuk fejleszthető a ritmus, a beszédtechnika, az akusztikus memória, a nyelvi leleményesség stb.