A tankönyv egy viszonylag hosszú előkészítő szakasz (Előkészítő munkafüzet az olvasás, írás tanulásához) után kezdi el a kisbetűk tanítását. Az ábécéskönyvben a hangtanítás az elsődleges, ezt követi a betűtanítás, amelyhez a szerzők bőséges, differenciált gyakorlóanyagot biztosítanak. Két-három betűtanítási óra után ismétlés-gyakorlás következik, amely lehetővé teszi a tanultak elmélyítését. Ez a kétoldalas gyakorlóanyag rendszerezetten kínál feladatokat a lassabban és a gyorsabban haladók számára is. A tankönyv mindvégig kiemelten kezeli az általános részkészségek (pl. figyelem, verbális és vizuális memória, formafelismerés, ritmusérzék, érzelemvilág stb.) és a tantárgy-specifikus készségek (pl. beszédértés és beszéd, relációs szókincs, nyelvi tudatosság stb.) fejlesztését.