A testséma fogalmának jelentése kettős. Egyrészt gyűjtőfogalomként használjuk a testtudat, testkép és a szűkebb értelmezésű testséma együttes kifejezésére. Útmutatónkban is így jelenik meg e fogalom. Ugyanakkor szűkebb jelentésben a testséma a testünk határainak, a mozgás feletti kontrollnak a szabályozója. Marton Magda vizuális-poszturális testsémának is nevezi.
A készlet a testséma fejlődésének minden szintjére sokféle játékos feladathelyzetet biztosít. Ezzel nemcsak az adott szintre való eljutást, hanem az egyes szintek megerősítését is megvalósíthatóvá teszi. Biztosítja tehát a fejlesztés alapelveit: a fokozatosságot, a játékosságot, a gyakorlást, s az időt az érésre.
A testséma területeinek pszichológiai értelmezésével és szükségszerűségével, valamint 10 főfeladat leírásával találkozhat az olvasó az útmutatóban. Természetesen az eszköz jóval több játékkínálatot hordoz magában, melyeket maguk a gyerekek és a gyerekekkel együtt játszó felnőttek könnyedén felismerhetnek.
Az útmutatóban leírt játékok lehetőséget adnak a testséma komplex fejlesztésére az alábbi részképességek fejlesztése által:
- Testrészek ismerete (az anyanyelvi kockajáték-családban jelenik meg teljes részletességgel)
- Testünk működése
- Érzékelésmódok
- Térirányok ismerete
- Téri pozíciók megkülönböztetése
- Testkép
- Testszimmetria felismerése
- Formafelismerés taktilis érzékelésmódban
- Arcfelismerés, arcok megkülönböztetése
- Érzelmek tükrözése, kifejezése (az érzelmi intelligencia eszközcsaládban jelenik meg teljességgel)
- Testhelyzetek felismerése, reprodukálása
- Testhatárok érzékelése
- Mozdulatsorok kivitelezése
- Keresztpályák fejlesztése
- Célvezérelt mozgás végrehajtása csukott szemmel
- A jobb és a bal agyfélteke kommunikációjának és együttműködésének fejlesztése