Egészen új jellegű, feladvány kitalálós játék jelent meg magyarul, amit már az Év játéka (Spiel des jahres) díjra is jelöltek. Akik az Activityt szeretik, azok a Conceptet imádni fogják! Nagy előnye, hogy nem kell hozzá rajztudás, nem kell szerepelni sem, vagy egy perc alatt elhadarni a feladványt. A lényege mégis az önkifejezés, és kiválóan turbózza az asszociációs készséget! A játék egy szép, nagy, ikonokkal teli táblán történik, segítségünk pedig egy zöld kérdőjel, négy felkiáltójel és sok színes, műanyag kocka. Nem tűnik soknak, mégis meglepően jól ki lehet fejezni velük bármit a tábla ikon rendszerét használva.
A Concept játszható egyénenként vagy csapatban is, a lényeg, hogy ki találja ki a leghamarabb a feladványt. A játék dobozában 110 kártyalap van könnyű, közepes és nehéz feladványokkal, mindhárom kategóriában három szóval laponként, ami csaknem ezer kitalálásra váró feladványt jelent. Ez biztosítja, hogy sokáig ne fogyjunk ki a kitalálnivalókból, legyen az személy, tárgy, fogalom vagy akár egy szólás-mondás.
A feladvány legfőbb jellemzőjét a zöld kérdőjellel mutatjuk meg a táblán, és minden rá jellemző dolgot a hozzá tartozó zöld kockákkal fejezünk ki. További kapcsolódó dolgokat a rávezetést segítő felkiáltójelekkel és a hozzájuk tartozó kockákkal jelölünk. Például, ha Napóleon a feladványunk, akkor rátesszük a történelmi személyre a zöld kérdőjelet, majd zöld kockát teszünk a férfi, és a harcot szimbolizáló ikonra. Egy felkiáltójelet (mondjuk a pirosat) teszünk a zászlókkal tűzdelt földgömb ikonra, ami ez esetben a nemzetiséget jelenti, majd ráteszünk a pálya szélén látható színek közül egy-egy piros kockát a piros, a fehér és a kék színekre, amivel így megmutattuk Napóleon származását az országa zászlójának színeivel. Ha ebből nem találta volna még ki senki, akkor tehetünk egy újabb rávezetést a “kicsi” vagy “alacsony” ikonra, és így tovább, egyre inkább rávezetve a többieket a megfejtésre. Miközben az aktuális játékos helyezgeti le a rávezető kockákat, a többiek próbálják kitalálni a feladványt, és akinek/amelyik csapatnak elsőként sikerül, az adhatja a következő feladványt.