Látom, hallom, csinálom, tudom!
Képességfejlesztő feladatgyűjtemény
kisiksolásoknak
Egy-egy új ismeret elsajátítása rendkívül összetett lelki-idegrendszeri tevékenységet igényel. Az alapkészségek – az olvasás, írás-helyesírás, fogalmazás, számolás – elsajátítására azonban mindenkinek szüksége van. A gyerekek nagyon sokfélék. Egyesek gyorsan tesznek szert stabil ismeretekre, míg mások csak nagy nehézségek árán, sok-sok gyakorlás és kínlódás után szerzik meg azokat. Ma már tudjuk, hogy a tanulási nehézségeket mindig a tanuláshoz nélkülözhetetlenül szükséges képességek egyenlőtlen fejlődése okozza. Nem tanulhat meg jól olvasni az a gyerek, aki nem tud a térben tájékozódni, mert összetéveszti a (t-f, b-d, stb.) betűket, visszafelé olvassa a szavakat (lát-tál, kép-pék stb.). A jó helyesírást sem az állandó másoltatással, tollbamondás utáni írással lehet elérni, hanem a belső hallást fejlesztő utánmondási és helyesejtési gyakorlatokkal (Mondd utánam, amit mondok!), mert aki „belül” jól hall, az jól is fog írni. A sikeres tanulást a harmonikusan fejlett képességek biztosítják.