A tehetséges tanulók integrált és differenciált fejlesztésének eredményei egy kutatás tükrében

Cikkszám: 12291
A tehetséges tanulók integrált és differenciált fejlesztésének eredményei egy kutatás tükrében

A tehetséges tanulók integrált és differenciált fejlesztésének eredményei egy kutatás tükrében

Cikkszám: 12291
2 990 Ft
"Kutatásunk fő célja általános iskolás felső tagozatos tehetséges gyerekek fejlődésének összehasonlítása"normál", illetve"válogatott"osztályokban. Ennek során a véletlenszerű, heterogén csoportok eredményeit összevetjük a"válogatott"osztályok (relatíve homogén csoport) pszichológiai hatásvizsgálati kimeneteleivel.
Az oktatási segédanyag első részében a kutatás elméleti hátterét mutatjuk be az úgynevezett 3D (description, discovery és development) szellemében (Gyarmathy, 1994). A tehetség fogalmát a többtényezős tehetségkoncepciókon, felfogásokon át a tehetségmodellekkel bezárólag vázoljuk, külön jelezve azokat a területeket, ahol vizsgálódásainkat végeztük. A tehetségek felfedezését, azonosítását csak a teljesség miatt említjük meg röviden, mert ez a komponens nem tartozik szorosan az oktatási segédanyag témájához. Ezt követően a témánk szempontjából leglényegesebb részre, a tehetségesek fejlesztésének bemutatására térünk rá. A tehetségesek fejlesztésén belül legelőször a tehetségfejlesztés három – gazdagítás, gyorsítás, differenciált fejlesztés – alappillérét ismertetjük, majd a magyarországi tehetségfejlesztő programokról adunk áttekintést."