Képzőművészeti pedagógiai terápia
A szerzők célja a tanulásban akadályozott, diákotthonban élő gyermekek számára művészeti terápiás módszer kidolgozása volt. Olyan metódus létrehozásával próbálkoztak, amely új, korszerű, úgynevezett mentálhigénés iskolakép alapján szerveződő gyógypedagógiai gyakorlatba építhető be. A terápiás módszer voltaképpen egy pedagógiai eszközből álló rendszer, ami kölcsönhatások sorozatában fejti ki hatását. A rendszer tevékenységtartalmát a művészeti alkatómunka, illetve az ehhez szükséges képességfejlesztés adja. Módszerük kidolgozásakor arra törekedtek, hogy eddigi tapasztalataikat, kutatómunkájukat, valamint pedagógiai és pszichológiai elképzelésük alapján olyan saját elméletet és gyakorlatot alakítsanak ki, amely segíti a beszédjükben gátolt, illetve mentális akadályozottsággal küzdő gyermekek számára is az élmény-, és a problémafeldolgozó munkát