Halmozottan és értelmileg súlyosan akadályozott tanulók foglalkoztatástana.
A szerző értelmileg, hallásukban és beszédükben sérültek gyógypedagógusaként kapta diplomáját. Több éves szakmai gyakorlat után az értelmileg akadályozottak iskolájában, 1982-től főiskolai oktató. Szűkebb szakterülete az értelmileg akadályozottak pedagógiája. Publikációi, főiskolai oktatási anyagai, jegyzetei is ebben a témában jelentek meg. Jelen munkája a tanítás-tanulás rendszerelméletét követve mutatja be a súlyosan és halmozottan sérült iskoláskorúak foglalkoztatásának területeit. Elemzi az iskolai fejlesztési tartalmakat, tanítás-tanulási eszköztárat, a gyermekekkel való kapcsolatteremtés, a játék és foglalkoztatás formáit. Kiemelten kezeli a tanulócsoportok szervezését: többféle modell, gyógypedagógiai koncepció részletes elemzésével, példahelyzetek felsorakoztatásával világítva meg a kérdést. Körüljárja a súlyosan és halmozottan sérültek nevelői beállítódását, illetve a családi nevelést is. Munkáját német és angol nyelvterületi szakmunkák mellett hazai írások alapozzák.