Az értelmi akadályozottsággal élő gyermekek tanítása"A gyógypedagógiai képzéshez, e terület sajátos igényeihez jól struktúrált szakkönyvet vehet kezébe az érdeklődő olvasó. ...Olyan fontos területek didaktikai ismereteit közvetíti a hallgatók felé , mint a sajátos nevelési igények, a nevelhetőség lehetőségei , vagy a kommunikáció és a beszéd fejlesztése az értelmileg akadályozott tanulóknál.
A mozgásnevelés, a motorikus fejlesztés, a szenzomotoros koordinációs zavar, a Little-kór, vagy a Down szindrómában szenvedő gyermekek nevelése-oktatása, személyiségük fejlesztése, mint konkrét tananyag szerepel a könyvben. A főiskolai hallgatók megismerhetik a tanítás-tanulás folyamatának speciális eljárásait, módszertanát, vagy éppen az értelmileg akadályozottak iskoláztatását meghatározó törvényi szabályozások jellemzőit is. E könyv jelentős segítség a hallgatóknak abban, hogy hivatásukra minél szakszerűbben felkészülhessenek, a gyakorló gyógypedagógusok viszont korszerű ismeretekkel gazdagodhatnak, felfrissíthetik elméleti ismereteiket, mely gyakorlati tevékenységükben kamatozhat elsősorban.