Az óvodás és kisiskolás gyermekek kreativitásának fejlesztése
Az óvodákban a kitűzött gyermekrajzok azonnal megmutatják, hogy az ott dolgozó pedagógusok szeretik-e a vizuális nevelést, az ábrázoló tevékenységet. Megfelelő szemléletű nevelőmunkára csak támogató, a vizuális képességeket kibontakoztató, és a gyermek egész személyiségfejlődését megérinteni képes, felkészült pedagógus alkalmas, aki kellő esztétikai érzékkel és megfelelő szakmódszertani kultúrával rendelkezik. A Vizuális technikák a gyakorlatban az óvodai éves terv és az iskolai kerettanterv kiegészítőjeként tartalmazza a különböző vizuális eszközök köré szervezett technikai megoldásokat. Ezek a javasolt lépések segítik egy-egy technika mind jobb megismerését, és megmutatják kreatív alkalmazásukat. Elsősorban óvodapedagógusoknak, tanítóknak ajánljuk, akik 3-10 éves gyermekek nevelésével foglalkoznak. Ajánljuk továbbá napközis nevelőknek, szabadidő-szervezőknek és játszóház-vezetőknek, hogy játéktevékenység közben is változatossá tehessék az ábrázolást.