Az állatasszisztált intervenció felhasználási lehetőségei a pedagógiai gyakorlatban
Lakos Judit évek óta vezet állatasszisztált terápiás foglalkozásokat, melyek magukban rejtik a csodát. Arról ír ebben a kiadvanyban, hogy miként is születik meg ez a csoda.
“Abban a pillanatban, ahogy egy négylábú Szőrpajti (nemre és fajtára való tekintet nélkül!) megjelenik a csoportszobában, már megszületik a Varázslat!
Bájos megjelenésükkel mindenképpen érzelmet váltanak ki belőlünk, annak előjele nélkül.
De mi a titok?
Kutyás foglalkozásaink alatt rendszeresen megfigyelhetjük, hogy a résztvevők érzelmi állapota a foglalkozás alatt pozitív irányba változik, csökken a szorongásuk, könnyebben megvigasztalhatóak. A figyelmüket folyamatosan a kutyára fókuszálják és ez által könnyebb feladathelyzetbe tartani őket.”
Egy szorongóbb, visszahúzódóbb, vagy magában bizonytalan gyermek számára egy kutyás foglalkozás ösztönzőleg és bátorítólag fog hatni, hiszen ha valaki, a kutyus sem vele, sem senkivel szemben nem fog elvárásokat támasztani. A kutyussal történő rendszeres találkozások során kötődés és bizalom alakul ki az ember és állat között.
De vajon bárkihez vihetünk terápiás kutyát? Hogyan tud egy kutya segíteni a szorzótáblában, vagy akár a történelemtanításban?
Különleges utazásra hívlak, Kedves Olvasó: egy varázslatos kutyamókás világba kapsz betekintést. A könyv elolvasása után –reményeim szerint- megerősítést nyer benned is, hogy az élményalapú, gyakorlatorientált oktatási módszerek mennyivel tudják a mindennapi oktatási/nevelési módszereinket színesíteni.
Mert hiszem, hogy minden ránk bízott gyermek jövője a mában dől el.
Lakos Judit