Nyitva tartás

1098 Budapest

Dési Huber utca 7.

Hétköznap:
9 - 17 óráig

Szombaton:
9 - 14 óráig

TOP termékek

Házhozszállítás

Túlélés vagy tanulás? Iskolai kudarcok új megvilágításban

Túlélés vagy tanulás? Iskolai kudarcok új megvilágításban
Túlélés vagy tanulás? Iskolai kudarcok új megvilágításban

A kisgyerekeket nagyon érdekli a nagyvilág, tudásszomjuk szinte végtelen. Ez az energia az iskoláskorban sem vész el, csak átalakul. Sok gyerek számára az iskolában a túlélés, a ku­darckerülés lesz a fő cél, nem pedig a kíváncsiság kielégítése.

De miért jelent kudarcélményt sok gyerek számára az iskola? Mi az oka, hogy rengeteg gyerek unatkozik, feszeng, retteg az órákon, és alig tanul valamit? Mi történik valójában az osz­tályteremben? Hogy lesz az egyik gyerekből „jó”, a másikból pedig „rossz tanuló”? Mi jár a gyerekek és a tanár fejében? Miért nem tudják a tanulók kibontakoztatni a képességeiket?

Bővebben
3 200 Ft
Részletek

Az amerikai John Holt (1927–85) egész tanári pályáján, és később, a radikális iskolareform egyik fő képviselőjeként ezek­re a kérdésekre próbált választ találni. Megfigyelései alapján arra a következtetésre jutott, hogy a hiba nem a gyerekekben, hanem a rendszer sajátosságaiban van. Így az iskola gyakran nem segíti a gyerekek intellektuális fejlődését, hanem – még kimondani is nehéz – egyenesen elbutítja őket. Ráadásul nem csupán a bukdácsoló gyerekek vallanak kudar­cot, hanem a közepes, jó és jeles tanulók túlnyomó többsége is, legalábbis abban az értelemben, hogy szellemi és kreatív képességeiknek csupán egy töredékét tudják kiaknázni, fruszt­ráltak, nem lelnek örömet a tanulásban.

Ha Holt könyve segítségével megértjük, mi is történik a tan­teremben, akkor új utakon indulhatunk el, és talán közelebb jutunk a megoldáshoz is.

Adatok
Kiadó
Oriold és Társai
Szerző
John Holt
Méret
A/5
Oldalszám
253 oldal
Cikkszám
OB1760
Csomagajánlatok
Vélemények

Legyen Ön az első, aki véleményt ír!

Hasonló termékek