A gondozónő, óvónő, tanító és tanár, a gyógypedagógus (logopédus!), pszichológus, gyermekorvos és neurológus biztosan látott már ilyen gyermeket. A zavar tünetei változatosak és nehezen azonosíthatók, ezért valószínűleg csak kevesekben merül fel ennek az észlelési zavarnak a gondolata, és még ritkábban születik helyes diagnózis. E nélkül pedig a terápia sem lehet eredményes. Különösen fontos a pontos felismerés a beszédhibák logopédiai kezelésének csekély hatékonysága esetén, mert a terápiát nem a klasszikus beszédjavítási módszerekkel kell megalapozni. A könyv szempontokat ad a korai megfigyeléshez, a tünetek helyes értelmezéséhez, a szülő megértő és öntevékeny nevelési attitűdjének kialakításához. Az idegélettani és fejlődéslélektani rész magyarázattal szolgál a fejlődésben tapasztalható gátakra és az ebből fakadó magatartási anomáliákra. A terápiás rész a szerző által is ismert és használt ‑ praktikus tanácsokkal ellátott ‑ módszereket sorakoztatja fel.