Az identitáskereséstől az önállóságig
Lehet-e és kell-e nevelni egy kamaszt? Miért nem akar semmit elmesélni a gyerekünk? Mit tegyünk, ha kipróbálja a drogokat? Miért ne ijedjünk meg, ha nem akar továbbtanulni? A nagy sikerű Tabuk és dilemmák a gyereknevelésben – Az altatástól a szexedukációig című kötet gyakorló pszichológus szerzője ezúttal a zűrzavaros kamaszkort és a hozzá kapcsolódó megosztó témákat, kőbe vésett hiedelmeket, féltve őrzött titkokat és tudattalan tabukat veszi górcső alá. Szót ejt a család szükségszerű átalakulásáról, a kamaszok magánéletéről, arról, hogy mennyire és mikor van szüksége egy kamasznak a szülőre, meddig terjed a kamasz felelőssége és hol kezdődik a szülőé, vagy hogy mi az, amiben a tudatosság, és mi az, amiben a tiltás a célravezető. Megtudhatjuk, kinek, hogyan és mikor kellene beszélnie a menstruációról, a fogamzásgátlásról és a testi örömökről, és hogy mi a teendő, ha valami kisiklik a „normál” mederből. A friss kutatási eredményekkel és szemléletes példákkal illusztrált kötet nem ír elő, nem dönt sem a szülők, sem a kamaszok helyett, tájékoztat viszont és irányokat mutat. Arra is rávilágít, hogy a kamaszkorba tényleg nagyon sok minden belefér, a lényeg pedig a szülő-gyerek kapcsolat, a kamaszok megértése és elfogadása.