Olyan feladatok szerepelnek a munkafüzetben, amelyekkel megkönnyíthető a stilisztikai fogalmak megismerése, felismerése, és ebből következően az érettségin hozzásegítenek a műelemzés megírásához is. Gyakran azt látjuk a gondosan válogatott feladatok példáiban is, hogy nemcsak egy stíluselem van bennük, hanem ugyanabban a mondatban kettő, három is lehet. Ezért azokban az esetekben, amikor egy-egy konkrét fogalomra kérdezünk rá, vastagon kiemeltük az elemzendő részt. A nyelvtudománynak ez az a területe, amely a legkevésbé egzakt, nem véletlenül ezen a ponton kapcsolódik a nyelv a művészethez, az érzelmekhez (meghatottság, nevetés, gúnyolódás, ünnepélyesség, szörnyülködés stb.). Ennek ellenére itt is alkalmazhatunk precíz, akár matematikai, statisztikai módszereket, hiszen ha valamely nyelvi elemből több van az átlagosnál, vagy valami eltér a megszokottól, rögtön szemünkbe ütközik, és kiváltja a költő/író által szándékolt hatást. Bár a kisebb nyelvi egységek is lehetnek érdekesek, de a stílus igazán a szöveg szintjén érzékelhető.