Az artikulációs zavar (köznapi nevén pöszeség) jelensége mellett a megkésett beszédfejlődésű- és dadogó gyermekek is egyre többen vannak, a velük való foglalkozás is egyre nagyobb teret, időt igényel. Számukra, illetve szülőknek, pedagógusoknak, logopédusoknak ajánljuk a kötetet. Tapasztalat, hogy az óvodai-, logopédiai-, vagy egyéb fejlesztő foglalkozásra járó gyermekeknek szükségük van a motorium fejlesztésére is. Sokuk szívesen rajzolna, de a tevékenységben nincs sikerélménye. Sokszor a szülő ugyanúgy hárítja a finom mozgás (rajzolás, alkotás) otthoni cselekvését, mondván ő nem ügyes az ilyesmiben. Ez az összeállítás szinte vezeti a rajzoló kezét, mivel a vers lendülete, ritmikája, leírása és a részletesebb ábrasorozat rendelkezésre áll, több szakaszban nyomon követhető. A tematikus választása oka a gyerekek állatok iránti általános érdeklődése, nemtől és korosztálytól függetlenül. A versek előnyei, hogy a rímek gördülékennyé teszik az utánmondást, amellett ezeket olvasva-hallgatva különböző egyéb tudásra is szert lehet tenni: formák-, számok-, térbeli viszonyok megismerése vagy gyakorlása. Így játszva, mondókázva, rajzolva, a finom motoriumot ügyesítve, ismereteket elsajátítva történik a tevékenység.