Az esetek elsöprő többségében nem azért, mert fütyül a kéréseinkre, és direkt bosszantani akar minket. Hanem azért, mert az általunk kívánt dolgok megvalósításához szükséges készségei még nem elég fejlettek. (Ezért nem segít ilyenkor a kérlelés, az alkudozás, a fenyegetés és a büntetés sem – hiszen, ha valamire még nem képes, akkor mindegy, milyen nyomást gyakorlunk rá, nem tudja megcsinálni.) A legtöbb szétszórt, de okos gyerek nélkülöz bizonyos gondolkodási szokásokat, amelyeket végrehajtó funkcióknak nevezünk, vagy lemaradásban van azok fejlődése terén. Ezek azok az alapvető kognitív készségek, amelyek a feladatok végrehajtásához (és az iskolai, otthoni és kortárscsoport elvárta követelményekkel való megbirkózáshoz) szükségesek: szervezés, tervezés, feladatkezdés és feladatnál maradás, impulzuskontroll, érzelemszabályozás, alkalmazkodóképesség és reziliencia.
Szerencsére van mit tenni. Ez a könyv bemutatja, hogyan segíthetünk gyermekünk végrehajtó funkcióinak fejlesztésében, hogy jobban boldoguljon azokkal a helyzetekkel és feladatokkal, amelyekkel küszködik. Így sok nehézségtől és szenvedéstől kímélhetjük meg őt az elkövetkező években. Ha már óvodás vagy általános iskolás korban elkezdünk dolgozni a problémákon, mire középiskolába kerül, jobb önuralommal, döntéshozatali és problémamegoldó készséggel lesz felvértezve, mint amiről most álmodni mernénk.
Rövid tesztek segítségével alkothatunk képet gyermekünk erősségeiről és gyengeségeiről, ami segít a beavatkozások lehetséges célpontjainak azonosításában. Ezután különböző testre szabható megközelítési módok közül választhatunk, és mindig rendelkezésre áll egy B terv is, amennyiben az A terv nem teljesen sikeres. A könyvben szereplő módszerek némi időt és következetességet igényelnek, de több tízezer szülő visszajelzései alapján kiválóan működnek, egyiket sem nehéz elsajátítani, sőt néhányat még szórakoztatónak is találhatunk.
A szerzők neuropszichológusok, a tanulási és figyelemzavarok nemzetközi elismertségű kutatói és szakértői.