A sokszínű, játékos feladatok között sok irányul a grammatikai ismeretek tájszavakon keresztül történő elmélyítésére, de a szótárhasználati, a szövegértési és a szövegalkotási készség fejlesztésére is: hol egy „magyaros” étterem menüjét kell megtervezni, vagy dobókocka segítségével történetet rögtönözni, hol családi interjú vagy érvelő fogalmazás készítése a feladat. Az utolsó fejezet a tanulók önreflexióra késztetésével kínál megoldást a regionális eredetű helyesírási hibák csökkentésére.
A munkafüzet végén megtalálhatók a feladatok megoldásai, ezért mind az önálló, mind az iskolai munkára alkalmas.
Parapatics Andrea a Pannon Egyetem oktatója, a tapolcai Batsányi János Gimnázium magyartanáraként pedig egy évtizedes közoktatási tapasztalattal is rendelkezik. Az Anyanyelv-pedagógia folyóirat egyik alapító szerkesztőségi tagja. Az MTA–ELTE Geolingvisztikai kutatócsoport tagjaként a magyar nyelvterület több tucat kutatópontján készített szövegfelvételeket és interjúkat. A TINTA Könyvkiadónál 2008-ban megjelent Szlengszótára óta is rendszeresen publikál szociolingvisztikai, dialektológiai és anyanyelv-pedagógiai tanulmányokat.