Az agy nem egy hibás, javításra szoruló szerv, ezért nem muszáj gyógyszerekkel stimulálni vagy blokkolni. A legtöbb agyi funkciózavar csupán azt jelzi, hogy az idegrendszer bizonyos részei kissé gyakorlatlanok, ám célzott tréninggel a hiányzó képességeket el lehet sajátítani. Itt lép színre a neurofeedback, amelynek segítségével az agy megtanulja, hogyan jusson el az optimális csúcspozícióba ahelyett, hogy túl- vagy alulpörögne. Ha gyakran és hosszan fenntartjuk az optimális izgalmi állapotot, fejlesztjük az észlelést és az érzékelést, új viselkedésmódokat próbálhatunk ki, így új tapasztalatokra tehetünk szert. Például egy ADHD-s gyerek, aki az önkontroll hiánya miatt addig mindenkivel veszekedett, akár már az első alkalommal megtanulhatja, hogyan illeszkedjen be, hogyan játsszon együtt a többiekkel, és végre átélheti, milyen az, amikor elfogadják. Az ilyen pozitív tapasztalatok megerősítik az új stratégiákat, mert az agy a friss élmények alapján rendezi sorait. Ehhez elegendő egyetlen laza, játékos kezelés, ugyanis a pácienseknek csupán az a dolguk, hogy filmet nézzenek vagy játsszanak a komputeren.