Az persze nem teljesen igaz, hogy senki nem tanít jól tanulni. Amikor végre belevágtam ebbe a munkába, két dolog vált gyorsan egyértelművé számomra. Az egyik az, hogy mi, gyakorló pedagógusok hagyjuk, hogy a diákok rossz, gyenge hatékonyságú módszerekkel tanuljanak. Leginkább azért, mert nem is tudtuk, hogy mi a helyzet azzal a bizonyos hatékonysággal. (Mostantól ez másként lesz!) A másik persze az, hogy egyébként minden a lábunk előtt hever. Éppen csak le kell hajolnunk, hogy a legjobb technikák birtokába jussunk, aztán ezt tovább kell adnunk a diákjainknak. Alább tehát jön majd a „spanyolviasz”, amit egyáltalán nem én találtam fel! E könyv alapvetően két amerikai (USA) tudós, Yana Weinstein és Megan Sumeracki kutatásaira támaszkodik. Mindketten a kognitív pszichológia területén tevékenykednek, és kifejezetten a tanulási technikákkal foglalkoznak. A későbbiekben taglalt technikák közül, kutatásaik alapján, hatot ajánlanak. Ezek így, természetesen, gerincét alkotják e könyvnek is. Azért ne ijedjen meg senki, nem pszichológiai szakkönyvet tart a kezében! A tudomány oldaláról csak annyit hozok, amennyi feltétlenül kell a háttér megértéséhez.
Célom az, hogy a tanulással kapcsolatos tudományos kutatásokat szem előtt tartva (de közérthető formában) hozzáférhetőbbé tegyem e technikákat számotokra, rajtatok keresztül pedig a diákok számára. Ezért tehát, olyan tanulási módszereket, technikákat mutatok be, amelyek nagyságrendileg fejleszthetik a tanulás minőségét és eredményességét, s azzal párhuzamosan a memóriát.