Második, átdolgozott kiadás, 2023.
Milyen módon épül fel látórendszerünk, mitől különleges a vizuális észlelés? Mennyit és mit lát egy csecsemő, egy óvodás, egy fiatal és mennyit egy idős ember? Mit értünk tulajdonképpen látássérülés alatt? Kit tekintünk látássérült személynek? Melyek azok a leggyakoribb kórokok, szembetegségek, amelyek látássérülést okozhatnak?
Ha egy kisgyermek vakon születik, vajon más lesz a beszéd- vagy mozgásfejlődése? Milyen módon, eszközökkel lehet egy látássérült gyermeket fejleszteni, oktatni? Honnan tudhatja egy gyógypedagógus, hogy tanítványa mit és mennyit lát egy játékhelyzetben vagy a tanulás során? Milyen egy ma megszülető látássérült gyermek várható életútja a koragyermekkori intervenció, az iskolarendszer, az integrált oktatási formák és a rehabilitáció intézményei, szolgáltatásai segítségével?
Hogyan változtatják meg a látássérült személyek életét az őket segítő informatikai eszközök vagy az akadálymentes környezet? Miben tud segíteni az elemi rahabilitáció egy felnőtt vagy időskorában súlyos fokban látássérült személynek? Milyen módon lehet segíteni egy vak embernek a közlekedésben?
Mindezen kérdések megválaszolására nyújt betekintést a könyv 2. átdolgozott kiadása a legfrissebb adatok és szakirodalmak bemutatásával. De fő célja talán mégis az, hogy igyekszik megvilágítani az utat, amelyet neves gyógypedagógus elődeink kezdtek lerakni, és amelyen minden látássérült személlyel foglalkozó (szak)embernek legjobb tudása szerint járnia kell.