Tartalomjegyzék
Előszó és ajánlás . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 9
A Balázs palástja (b–p) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 13
Peti, a juhászbojtár (b–p) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 16
Palkó is bálban volt (b–p) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 19
Balázs palástjának első meséje: álom a dudoros uborkákról (d–b) . . . . . . 22
A második álom: újabb mese a dudoros uborkákról (d–b) . . . . . . . . . . . . 25
Az álom és a növekedési verseny folytatódik (d–b) . . . . . . . . . . . . . . . . 28
Tódor mesék (t–d differenciálása) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 31
Tódor és Tádé (t–d) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 34
Dömötör és a bödön (t–d, b–d, ö automatizálása) . . . . . . . . . . . . . . . . . 37
Balázs tovább álmodik: a fehér és a fekete kecskék találkoznak (f–sz) . . . 40
Egy újabb álom: A kecskék és a vakond (f–v) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 43
A következő álom: egy másik kecskemese (f gyakorlás) . . . . . . . . . . . . .46
Balázs még mindig kecskékről álmodik: a kék gidák (f vagy k gyakorlás) . 48
Kecskeugrás erre-arra (a betűket ismerő gyerekeknek, analízis, szintézis) 50
Az öreg favágó I. (f–v) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 53
Vad emberek vad országa (v automatizálás) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 56
Kata, Kornélia, az angyalok (k, k–t).................................. 59
Kétszer kettő (k–t, ö, ő hangok gyakorlása) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 62
Bárányok – egészen egyszerű mese
(játék a magánhangzókkal, iskolásoknak az ábécé gyakorlása) . . . . . . . 65
Karcsi kocsija (k–g) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 68
Kenguru mesék I. (k–g, u–ü, o–ö) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 71
Kenguru mesék II. (k–g, o–ö, ó–ő, u–ü, ú–ű) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .73
Dezső gida, Gáspár gida és a dagi Dugók
(d–g differenciálás) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .75
Az öreg favágó II. (több mássalhangzó differenciálása, emlékeztető feladat) 79
A sünök meséje I. (s automatizálás) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 82