Játszva olvass és írj! -j-ly
"A j és ly betűket tartalmazó szavak helyesírása azok számára is több gyakorlást igényel, akik nem küzdenek olvasási, írási nehézséggel. A csomag segítségével a szülőknek és a gyermekekkel foglalkozó pedagógusoknak lehetőségük van a játékos fejlesztésre. A változatos feladatok mögött a fokozatosság elve is megjelenik, a szó, mondat, majd szöveg szintre irányuló feladatokkal a gyermekek igényeihez, fejlettségi szintjéhez tudunk igazodni. A játékszabályok gyorsan elsajátíthatók, a játékidők pedig a rövidebb ideig tartó, de gyakrabban történő gyakorlásra adnak lehetőséget. Ideális eszköz az alsó tagozatos szóanyag elmélyítéséhez, melyet a játék 160 db-os (j-, vagy ly-betűt tartalmazó) szókészlete biztosít." Grőber Gabriella,tanító, szakvizsgázott gyógypedagógus, játékszerző
A játékok a fokozatosság elve szerint haladnak a rövid szavaktól a mondatokon át a szövegig. Nagy hangsúlyt fektetve a figyelem, koncentráció, vizuális differenciálás, olvasási és helyesírási képesség, a szókincsbővítés és a szövegértés fejlesztésére.
Fontos, hogy először a „j” betűs táblákkal kezdjük a gyakorlást, a homogén gátlás elkerülése miatt egy kis szünetet követően folytassuk a játékot vagy fejlesztést a „ly” betűt tartalmazó táblákkal.
Szakmai segítséget nyújtotta: K - S. Pál Mária az Írj örömmel pedagógiai módszertan kidolgozója.
A fejlesztő játékcsomag 15 darab A/4-es játéklapot tartalmaz.
- Játék a 3-4 betűs szavakkal
- Játék az 5-6 betűs szavakkal
- Játék a hosszú szavakkal
- Játék a mondatokkal
- Játék a szöveggel
A 5 játék külön- j, és 5 játék külön ly-s szavakat gyakoroltatja, majd egy játékon belül újra megjelenik az összes 160 j,ly betűt tartalmazó szót, ezzel segítve a bevésődést.