A szerző az átdolgozás során is hű marad a Meixner-féle alapelvekhez, s ennek elméleti bázisát jelentő Ranschburg Pál és Jerome Bruner felfogásához kapcsolódik, azt működteti, és azt gondolja tovább. Az összekapcsolódó kötetek évfolyamokon átívelő feladatrendszere alaposan átgondolt, az olvasási készség kialakulásában meghatározó szerepet betöltő részképességek mint beszédképesség, tájékozódási képesség, ritmusérzék fejlesztése folyamatosan helyet kap.
A kötet a Játékvilág Képes olvasókönyvhöz tartozó, azzal szoros egységet képező munkáltató kiadvány. A feladatok megjelenésében benne van a kihívás, a motiváció, az örömmel végzett munka lehetősége. A feladatok négy területet segítenek kiemelten: az olvasókönyv szövegeinek előkészítése, gyakorlása, ismétlése, elmélyítése; az olvasástechnika fejlesztése; alapfokú verstani ismeretek megfigyelése, megtapasztalása; alapfokú fogalmazási ismeretek megfigyelése, gyakorlása.