Az első osztályosoknak szükség lesz az összes betű ismeretére a feladatmegoldáshoz. Ezt figyelembe véve, nekik célszerű mindhárom fejezetből az első néhány oldalt megoldani, csak akkor haladni tovább, ha az iskolában megszerezte a gyerek a megoldáshoz szükséges anyanyelvi háttérismereteket (pl. betűrendbe sorolás, szótagolás). Ha a j-s szavakat kellően begyakorolta, akkor érdemes kezdeni a ly-os szavak feldolgozását. Amikor külön-külön mindkét területet kellő alapossággal elsajátította, akkor célszerű a harmadik rész feladataihoz kezdeni.
A gyakorlóanyag hatékony kiegészítése lehet az iskolai magyartanításnak éppúgy, mint az otthoni gyakorlásnak. Központi szerepet kap a helyesírás fejlesztése, de a feladatok megoldása a figyelem, az emlékezet, a gondolkodás, a szókincs, a szó-, mondat- és szövegértés eredményes fejlesztéséhez is hozzájárulhat.
A feladatmegoldások által a gyerekek tájékozottsága fokozódik a mindennapi élet számos területén: növények, állatok, táplálkozás, környezetvédelem stb. Anyanyelvi rejtvények, találós kérdések, viccek, érdekes feladatok teszik szórakoztatóbbá a feladatmegoldást, fejlődik a gyerekek nyelvi kreativitása.