Az elméleti szakemberek és a gyakorló pedagógusok is tisztában vannak azzal, hogy nem könnyű jó iskolát csinálni. Sőt, azt sem könnyű megfogalmazni, hogy milyen a jó iskola. A szerző most mégis arra vállalkozott, hogy több évtizedes tapasztalatait összegyűjtve egy olyan kötetet adjon olvasói kezébe, amely megfogalmazza a jó iskola ismérveit és közreadja annak megteremtésévei kapcsolatos elképzeléseit. A könyv egyes fejezetei oktatáselméleti, iskolaszervezési, vezetéselméleti, minőségfejlesztési stb. elképzeléseket ültetnek át a mindennapi gyakorlatba. Ezekre épül a jó iskola megvalósításának elképzelése. Az egyes fejezeteket olvasva talán ismerősnek tűnnek majd a szerző által leírt pedagógiai elképzelések, de reményeink szerint az újdonság erejével fog hatni az, ahogyan a szerző közvetlen hasznosításra transzformálja az elméleti ismereteket. A könyvet a tanító- és tanárképző karok hallgatói, elméleti szakemberek, iskolavezetők és gyakorló pedagógusok figyelmébe ajánljuk.