Az anyag a terápiás program különböző fázisaiban többször használható. Először az előkészítő szakaszban szenzorosan használhatjuk, a hallási figyelem, a megkülönböztetés, a figyelem irányításának kialakításához. A munkafüzet nagy előnye, hogy szelektív hangzóanyagból áll és nem zavarja a hallási figyelem kialakítását az esetlegesen paralálliásan ejtett hangzópárok jelenléte.
A szóanyag elsődlegesen a kiejtésjavítás szempontjait tartja szem előtt, ezért az automatizálási szakaszban a már kialakított hangzók begyakorlásánál is sikerrel alkalmazható. Ezután tudatosan a speciális hangzót tartalmazó szavak hanganalíziséhez-szintéziséhez, az adott hangzó fonetikai helyzetének meghatározásához kapunk vizuálisan is érzékelhető támpontot. Ez a feldolgozás azért szerencsés, mert nem zavarja az iskolás korosztály olvasás-írás tanulását. Tehát nem csak a szókezdő és szóvégző hangzók elsajátítását, hanem a szóban elfoglalt pontos helyzetét is érzékelhetővé teszi mind az óvodás, mind az iskolás korosztály számára.
Jó szívvel ajánlom valamennyi logopédusnak. Megkönnyíti a mindennapok gyakorlati munkájában a tudatos, apró lépésekben haladó fejlesztést és biztosan készíti elő az olvasás-írás tanulását. Megalapozza a szóra, mint egységes hangsorra való figyelést, elindítja a hangsorbontás és építés nehéz folyamatát, kialakítja hangzókra irányuló figyelem és biztos felismerés képességét. Jól használható egyéni vagy csoportos logopédiai foglalkozásokon.
Az anyagot a gyakorlatban kipróbáltuk, tapasztalataink szerint növeli a beszélőkedvet, sikerélményhez juttatja a gyerekeket, segíti az alapvető készségek elsajátítását és segít megelőzni az olvasási-írási kudarcokat.
Thoroczkay Miklósné