Hogyan kommunikáljunk „helyesen”? Mit mondjunk,
és hogyan mondjuk? Ezekkel az alapvető kérdésekkel mindannyian szembesülünk a családi és szakmai élet különböző helyzeteiben. Hiszen ahány helyzet, annyiféle lehet a megfelelő kommunikáció, és mi magunk is annyiféleképpen szólalhatunk meg.
Az emberek közötti kommunikáció során egyszerre két folyamat zajlik – az egyik az emberek között, a másik az emberen belül –, a megfelelő, „helyes” kommunikáció során pedig egyszerre vagyunk összhangban önmagunkkal és az adott szituáció jellegével. Világhírű kommunikációpszichológia sorozatának eme kötetében Friedemann Schulz von Thun bemutatja, hogyan ismerjük fel, milyen típusú kommunikációt kíván meg egy adott helyzet, és mi magunk milyen „belső felállással” veszünk részt benne. Gyakorlatias és jól illusztrált példákkal segít abban, hogy a belső csapat modelljével hitelesen
és a helyzetnek megfelelő módon tudjunk kommunikálni.