A hangtani (fonológiai) tudatosság szintje prediktív (előrejelző, jósló) jellegű az olvasás-, írástanulás sikerességére. Ha a hangtani tudatosság szintje nem megfelelő, az olvasás és az írás elsajátítása nehézségekbe fog ütközni.
Ezzel a játékos tréningprogrammal, konkrét gyakorlatsorokkal megalapozhatjuk az írás-olvasás könnyebb megtanulását.
Ajánljuk családok, óvodák, fejlesztő foglalkozásokat tartó szakemberek és logopédusok számára, különösen azoknál a gyermekeknél, akik a kötelező ötéves kori logopédiai szűrésen a nyelvi területen, azon belül a hangtani tudatosság területen alulteljesítettek, vagyis
- logopédiai terápia során történő alkalmazásra,
- home training (otthoni gyakorlás) keretén belüli felhasználásra,
- tanácsadás formájában történő fejlesztésre,
- óvodai csoportokban, az óvodapedagógus által történő alkalmazásra.
Miben más a Hang-lépcső 2. program, mint a Hang-lépcső tréningprogram? Fő célja továbbra is a hangtani tudatosság fejlesztése, azonban mindez kiegészül a hang-betű összekapcsolás élményének kialakításával. Célunk, hogy a gyermekekben kialakuljon a betű-hang egyeztetésének élménye, megtapasztalják azt, hogy a hangot kiejtjük, halljuk, a betűt pedig leírjuk, látjuk. Ezáltal a gyermekek egy implicit tudást szereznek arról, hogy a kiejtett beszédhang egy lerajzolt/leírt vizuális jellel kapcsolódik össze.