A hangtani tudatosság fejlesztése 5-7 éves gyermekeknél
A hangtani (fonológiai) tudatosság szintje prediktív (előrejelző, jósló) jellegű az olvasás-, írástanulás sikerességére. Ha a hangtani tudatosság szintje nem megfelelő, az olvasás és az írás elsajátítása nehézségekbe fog ütközni.
Ezzel a játékos tréningprogrammal, konkrét gyakorlatsorokkal megalapozhatjuk az írás-olvasás könnyebb megtanulását.
Ajánljuk családok, óvodák, fejlesztő foglalkozásokat tartó szakemberek és logopédusok számára, különösen azoknál a gyermekeknél, akik a kötelező ötéves kori logopédiai szűrésen a nyelvi területen, azon belül a hangtani tudatosság területén alulteljesítettek, vagyis
- logopédiai terápia során történő alkalmazásra
- otthoni gyakorlás keretein belül
- tanácsadás formájában történő fejlesztésre
- óvodai csoportokban, az óvodapedagógus által történő alkalmazásra
Emellett kíválóan alkalmas várakozás közbeni hasznos unalom űzőnek. Megelőzhetjük, hogy a gyermek az orvosi rendelő várójában ne futkorásszon, nyafogjon, az étteremben a pincérek lába között rohangáljon, utazás közben százszor megkérdezze: Mikor érünk oda ?
A sikeres megvalósításhoz kitartást, türelmet és jó hangulatú foglalkozásokat kívánnak a szerzők.