A pedagógusok évről-évre egyre több olyan helyzettel találkoznak, melyek kezelése extrém kihívások elé állítja őket. Könyvünk e helyzetek megoldásához nyújt segítséget. Megtörtént esetek, bevált módszerek közreadásával járul hozzá a nehézségek megoldásához. Olyan kézikönyv, mely olvasóját önálló megoldások keresésére biztatja.
Közérthető módon írja le az egyes magatartási problémák pszichodinamikai hátterét, a lehetséges okokat. Olyan szemléletet és módszereket mutat be, amelyek egyszerűen alkalmazhatók, és a problémák okait veszik célba. Megközelítésének lényegi eleme a tágabb kontextusban történő értelmezés – ideértve az inkluzív közösségfejlesztést, és a szakemberek személyiségének ápolását is.
„…ha olyan segítők közül kell választanom, akik közül az egyik egy sokat tapasztalt pesszimista, míg a másik egy tapasztalatlan optimista, akkor arra szavazok, akiben él a remény, hogy segíteni tud problémákkal küzdő embertársának. John B. Enright gondolatához kapcsolódóan azt mondhatjuk, hogy az olvasó szerencséje, hogy nincs rákényszerítve ilyen választásra. Olyan szerzők könyvét tartja a kezében, akiknek a tudása és optimizmusa egyaránt példamutató.” (Klein Sándor)