Az érzelmi intelligencia „az a képesség, hogy kezelni tudjuk önmagunk érzelmeit és a másokkal való kapcsolatunkat annak érdekében, hogy a szándékaink szerint élhessünk és céljainkat elérhessük.” (Adele B. Lynn).
A nagy érzelmi intelligenciával rendelkező emberek nemcsak a kellemesebb és együttműködőbb munkahelyi környezethez járulnak hozzá. Az EQ közvetlenül kihat az üzleti eredményességre is. Ha tudjuk, hogyan kezeljük az érzelmeinket, hogyan érezzünk együtt a különböző nézőpontokkal, hogyan alakítsunk ki tartalmas kapcsolatokat, miként vezessünk és inspiráljunk másokat, akkor azokhoz a készségekhez jutunk el, amelyek megnövelik az eredménykimutatás legalsó sorának értékét. A kimutatható összefüggés olyan szoros, hogy az EQ-t még a korábbi szkeptikusok is a teljesítménymutatók hatásos javítási módjának tekintik.
Most a trénerek a szervezeten belül mindenkinek fellendíthetik az érzelmi intelligenciáját. Kezdve azzal a vezetővel, aki legszívesebben ki sem megy az irodájából, … egészen a „mindentudóig”, aki ezzel bosszantja a kollégáit, … folytatva az ügyfélszolgálatos munkatárssal, aki nem tud konfliktust kezelni.