A munkafüzet rögzítést, elmélyítést, alkalmazást, problémamegoldást elősegítő munkáltató feladatai módszertanilag változatosak, így kiválóan illeszthetők a tanórák menetébe. Megfelelő arányban kerültek beépítésre a feldolgozandó feladatok, illetve az önálló feladatmegoldást igénylő gondolkodásra sarkalló érdekességek.
A témájukban és nehézségi fokozataikban változatos feladatok segítik a differenciált tanulásszervezést, illetve lehetővé teszik az egyénre szabott fejlesztést azoknál a tanulóknál, akiknél a tanulási, érési, absztrahálási képesség nehezített. A munkafüzet felépítése figyelembe veszi, hogy a gyerekeknek többféle megközelítésre van szükségük a már meglévő és a szerzett ismeretek rendszerezésére, az összefüggések felfedezésére, a matematikai tartalomban rejlő lényeg kiemelésére.
A fokozatosan nehezedő feladatsorok – időt hagyva a gyakorlásra és az összefüggések megláttatására – a tanulási képességek intenzív fejlesztését teszik lehetővé.
Az illusztrációk szorosan kapcsolódnak a matematikai tartalomhoz. Fontos szerepük van a tanultak megértésében és megjegyzésében.
A munkafüzeti szövegek, instrukciók is alkalmasak arra, hogy a nyelvi neveléshez hozzájáruljanak. A feladatok szövegezése könnyen értelmezhető nyelvhasználattal fogalmazódott.
A munkafüzet különös figyelmet fordít arra, hogy tanulót frusztrációmentes közegben vezesse be a matematika világába, közben folyamatos sikerélményhez juttatva őket, hogy a motiváció folyamatos legyen.