A pendrive az E-DPV 1. óvodáskorú és 1. osztály első féléves gyermekek mérőanyagát is ismerteti. Az esetleges tanulási probléma kialakulásának minél hatékonyabb megelőzése, ill. adott esetben nyomonkövetése érdekében, valamint a DPV 1. idői terjedelme okán tartalmában a DPV 1. és az E-DPV 1. megegyezik, kivitelezésében azonban az E-DPV 1. a vizsgáló eszközöket, tárgyakat nem tartalmazza.
A mérőanyag célja minél átfogóbb képet nyújtani a gyermek matematikai képességeiről, készségeiről és a nem matematika-specifikus kognitív funkcióiról, gondolkodási stratégiáiról, kompenzációs mechanizmusairól.
A korszerű Diagnosztikai Előszűrő eljárás mérhetően elkülöníti a nem megfelelő oktatás vagy környezeti hátrány okozta matematikai alulteljesítést, elmaradást, valamint súlyossági fok szerint a matematikatanulási nehézséget és a fejlődési diszkalkulia mint tanulási zavar gyanúját. Diszkalkulia gyanú esetén a teljes DPV mérőanyag felvétele indokolt (a teljesebb körű hibaelemzés és az egyénre szabott fejlesztés célzottabb meghatározása érdekében is).
A kvalitatív és a kvantitatív elemzés lehetővé teszi az alap- és felülvizsgálat során a fejlesztésorientált állapotmegismerést, diagnosztikus mérést és az egyénre szabott intervenció megtervezését, amely alapját jelentheti az óvodás és kisiskolás korú gyermekek hatékony egyéni vagy kiscsoportos matematikai fejlesztésének.
A specifikus diagnosztikai protokollban szereplő előszűrő mérőanyag 1. része járási és megyei/országos szintű szakértői bizottságokban egyaránt alkalmazható, a 2. rész alkalmazása járási szintű szakértői bizottságokban ajánlott. (Meghatározott feltételek esetén az E-DPV 1-2. a fejlesztő pedagógiai munka során is alkalmazható, legfőképp hatékonyságmérésre).