A gyermek számára fontos, hogy fejlettségének megfelelő szinten kapjon feladatot. A lapok a matematikai szövegértést több szinten fejlesztik. Választékosak terjedelem, összetettség, a feladat lebontása, a segítségadás módja (vizuális, verbális támogatás), a feladatmegoldás folyamata szempontjából egyaránt.
A hétköznapi matematika is sok, olyan bonyolult kifejezést használ, amelynek megértése csak akkor sikerül, ha valóságos formában találkozik vele a gyermek. Akinél – dyscalculiája miatt- a számérzék nem segíti a fogalomhasználatot, ott különösen lényeges a módszeres matematikai fogalomépítés.
A matematikai kifejezések csoportosíthatók, jól körülírhatók és még életkorhoz, tananyaghoz is köthetők. A Dyscalculine-lapok, mindezt figyelembe véve csoportosítva tanítják a fogalmakat, szemléltetés és ráismertetés után alkalmaztatják azokat.