A káosz lecsillapítása és a fejlődő gyermeki elme integrált szemléletű gondozása
Egy müzlistálka átrepül a konyhán, majd tej és gabonapehely fröccsen szerteszét a falon.A kutya berohan a kertből, és érthetetlen módon kékre van festve.Az egyik gyermekünk bántani akarja a kistestvérét.Ebben a hónapban most hívnak harmadszor az igazgatói irodából.Mit teszünk?Mielőtt válaszolnánk, felejtsünk el mindent, amit a fegyelmezésről tudunk. Felejtsük el, hogy szerintünk mit jelent ez a szó, és azt is, amit arról hallottunk, hogyan kellene a szülőknek reagálniuk, amikor a gyerekek olyasmit csinálnak, amit nem volna szabad. Inkább tegyük fel magunknak ezt a kérdést: Nyitott vagyok-e arra, hogy legalább elgondolkodjak a fegyelmezés egy másfajta megközelítésén? Ezekkel a mondatokkal kezdi új kötetét Daniel Siegel és Tina Payne Bryson, A gyermeki elme című nagy sikerű könyv szerzőpárosa. Ebben a művükben is az agykutatás legújabb eredményeire alapozva kínálnak a gyermek igényeire is érzékeny alternatívát a nevelési konfliktusok kezeléséhez.