Ez a könyv pedagógusoknak szól, pedagógusoktól, akik már számtalan pedagógust képeztek az interaktív tábla használatára. Törekedtünk a tantárgyfüggetlenségre, de hoztunk példákat az egyes műveltségi területekre is. A tanfolyamok tapasztalatai alapján szerettük volna megválaszolni a felmerülő kérdéseket, eloszlatni a pedagógusok kételyeit, megadni az általuk igényelt segítséget. Nem mindenki juthat el a tanfolyamra. Célunk volt, hogy számukra is adjunk valamelyiken kapaszkodót, mellyel az interaktív táblás óráikat el tudják kezdeni.
A könyv módszertani leírásoktól kezdve, tanfolyami hallgatók, pedagógusok, diákok véleményein át, az elmélettel, a kompetenciákkal is összefüggésbe hozza az interaktív táblát, segítve a pedagógusoknak ezt az eszközt is beilleszteni saját meglévő eszköztárukba. A könyv gyakorlatiasságát, használhatóságát segítik a CD mellékleten található mintapéldák is.
„A valódi felfedezés nem abban áll, hogy új területeket találunk, hanem hogy új szemmel nézzük az ismert világot.” – mondta Marcel Proust. Az interaktív tábla hatékony eszköz lehet a felfedezésekre kész pedagógusok kezében, melyet az oktatási folyamatban megfelelő és változatos módon használva segíthetik a tanítás-tanulás folyamatát.