A törpék regéjének két sajátossága: egyrészt, Duracell-nyuszit megszégyenítő kitartással elkezdenek túrni, mihelyt egy kapa kerül a kezükbe; másrészt a beteges féltékenység a hasonszőrűek érc- és nemesfém leletei iránt. Ezek valamelyikét gyakorolják szorgalmasan az ellenálló kőzetbe vájt tárnák egyikében, mialatt egyik vagy másik szabotőr a háttérben/ valahol hátul máris a tárnadúcolást fűrészeli.
Az Aranyásók szórakoztató parti játék, ahol nem tudni kik a kincskereső törpék, és kik azok, akik szabotálják a hőn vágyott arany megszerzését! A szerepkártyákat a játék elején sorsoljuk ki egymás között, és csak sejteni lehet, ki kivel van. Amikor aztán elindul a földalatti járatok ásása a kincshez, beindulhat a rosszalkodás. Valaki eltör egy csákányt, lefogva ezzel a tulajdonosát, míg mások folyosót ásnak. Valaki kijátszik egy térkép kártyát, hogy meglesse, melyik lelőhelyen lehet a valódi arany, valaki járatot omlaszt, míg valaki megjavítja az imént eltört csákányt. De vajon jól sejti, hogy akin segített, az vele van, vagy az ellenfelén segített? Ez legtöbbször csak akkor derül ki, amikor a törpék megtalálják az aranyat. És ha az mégsem sikerülne, akkor is győzhetsz, feltéve, ha a szabotőrök csapatában voltál.