A könyv, amelyet az olvasó a kezében tart, egy hosszú pedagógiai munka eredményeképp létrejött doktori disszertáció egy része. A szerző harminc éves pedagógiai munkája során mindig fontosnak tartotta az óvodai zenei nevelésben a hallási érzékelés, a ritmikai- és mozgásfejlesztés lehetséges tevékenységeit. Évekig folyamatosan nyomon követett több óvodás korú gyermekcsoportot vezető óvó- és táncpedagógus munkáját. Hosszú idő óta gyűjtötte a különböző játékokat, amelyek a ritmikus mozgásokat adaptálják, valamint az egyes tájegységek mondókáit, népi játékait. Munkájában a fontosabb szakirodalmakra támaszkodott, s ezeket ötvözte saját tapasztalataival. E tanulmány központi témája, hogy bemutassa, miként lehetséges, hogy a népi játékok és a hozzájuk kapcsolódó mozgások adaptálása az egyik legkomplexebb fejlesztőerő a 3-7 éves korosztály személyiségfejlődésében. Az itt közölt játékok nem jelentik a kizárólagosan terjesztendő variánsokat, ott ahol helyben más formát ismernek, elsődlegesen annak a megőrzése a cél. A könyv hasznos lehet az óvodapedagógusi munka mindennapos gyakorlatában.