Skemp könyve 30 évvel ezelőtt azért született meg, hogy érdemes legyen az iskolákban matematikát tanítani. A gyermeküket fejleszteni akaró szülőknek is szól, de elsősorban természetesen a tanítóknak és a matematikatanároknak. A könyvnek az a szépsége, hogy összekapcsolja a pszichológiai és pedagógiai szemléletmódot, az értelmes tanulás törvényszerűségeit, a matematika struktúrájából adódó törvényszerűségekkel. Ezért a pszichológiaibb, első rész és a , matematikaibb, második rész egyaránt hasznos lehet az értelmes tanulás kérdései iránt érdeklődő pszichológusok és a tanulók matematikai gondolkodásának fejlesztésére törekvő pedagógusok számára. A könyvből bátorítást kaphatnak azok, akik napjainkban a matematikai alapokat és a pszichológiai folyamatokat egyaránt figyelembe vevő tananyagtervezés és taneszközkészítés ambíciózus célját tűzik ki maguk elé.