A klasszikus elmélet és eredményei ma már jóval túlmutatnak a csecsemőkoron. Újabb modellek, módszerek és elképzelések születtek és születnek a gyermek-, a serdülő-, a felnőtt- és az időskori kötődés sajátosságainak és zavarainak kutatásában. Az elmélet robbanásszerű fejlődése, a témában megjelent könyvek és publikációk százai, sőt ezrei szinte lehetetlenné teszik eredetének és fejleményeinek teljes áttekintését. Az egyre szaporodó tanulmányok sodrásában gyakran épp a klasszikus gondolatok válnak félreértés áldozatává. Napjaink kötődéskutatásaiban könnyen találkozhat az ember félreértelmezett fogalmakkal és tévesen levont következtetésekkel a klasszikus koncepciók ismeretének hiányában. Holott ezek elengedhetetlenek a kötődés alapjainak megértésében. Ennek a könyvnek éppen ez a célja: áttekintést adni a kötődéselmélet történeti, elméleti, módszertani gyökereiről és perspektíváiról a kötődés klasszikusaitól napjainkig.
A könyv elsősorban a tudománnyal, gyógyítással, neveléssel és pedagógiával foglalkozó szakembereknek és képzésben résztvevő hallgatóknak javasolt olvasmány. Ajánlott olyan laikusoknak is, akik a kötődés fogalmával és tudományával szeretnének a bulvárismereteknél mélyebben megismerkedni.