A kötet mindazok érdeklődésére számot tarthat, akik a kétnyelvűvé válás kérdését ebből a megvilágításból kívánják megismerni, akiket érdekel, hogyan működik egy kétnyelvű iskola, s hogyan „viselkedik” az idegen nyelv, amikor tannyelv. A kötet jó szívvel ajánlható az idegen nyelvet tanító pedagógusoknak, hiszen a nyelvi készségfejlesztésnek a közoktatásban nem szokványos körülmények közötti megvalósulását tárja fel. A tantárgyat idegen nyelven tanítóknak, mert rávilágít a közismereti, szakmai vagy készségtantárgyak tanításához tartozó nyelvi jelenségek tudatos kezelésére, arra a kettős kompetenciára, amely a tantárgyi tartalom tanítása és a nyelvtudás fejlesztése céljaiból ötvöződik. S nem utolsósorban az oktatáspolitika, az iskolavezetési és -szervezési kérdésekkel foglalkozó szakembereknek, valamint a pedagógusképző intézmények hallgatóinak. A kötet 2008-as időzítése nemcsak azért aktuális, mert megragad egy szakmatörténeti pillanatot azzal, hogy először gyűjti össze a mondanivalót ehhez a szakterülethez, hanem azért is, mert visszaidézi a hazai két tanítási nyelvű oktatás 20 évvel ezelőtti születését, s köszönti a jubileumi évet.