A szövegalkotás tanításának módszerei 3-8. évfolyam című módszertani könyv három kötetében a fogalmazástanítással, a szövegalkotási képesség fejlesztésével kapcsolatos elméleti és több évtizedes gyakorlati tapasztalatait osztja meg a szerző az olvasókkal.
A III. kötet két nagy témakört dolgoz fel: a modern kommunikációs műfajok (sms, e-mail, internetes közösségi oldalak, blog, írásban történő bemutatkozás: önéletrajz), illetve a sajtóműfajok tanításának módszerei (hír, tudósítás, interjú, riport stb.).
Az első fejezetben szereplő műfajok tanítása különösen igénybe veszi a tanítók és magyartanárok módszertani felkészültségét. Adódik ez többek között abból, hogy míg évszázadokon át mindig az érettebb, tapasztalatokban gazdagabb korosztálytól tanult az ifjúság, most a fiataloktól tanulhatnak az idősebbek. A modern kommunikációs műfajok többségét ugyanis nem kell megtanítani a fiatal nemzedéknek, hiszen ők maguk hozták-hozzák létre azokat. A szerző - a legújabb szakirodalom felhasználásával - éppen ezért foglalkozik az új szövegműfajok megjelenésének okaival is.
A második fejezetben a szerző ötleteket, módszertani javaslatokat tesz közzé annak érdekében, hogy a pedagógusok - miközben a tanulókat megismertetik az írott és az elektronikus sajtó műfajaival - kialakítsák és fejlesszék tanítványaik kritikus szemléletmódját.
A kötetekben a feladatok alatt lévő sorszámok az évfolyamokat jelölik. A megoldásoknál sok esetben a tanulóktól elvárható szöveg is olvasható, illetve a kollégák kérésére a szerző számos tanulói fogalmazást is közread. A kötet végén az Újságírótanonc-szakkör és a Beszédgyakorlatok-kommunikáció szakkör munkaterve található.