A képes olvasókönyv ismeretet közvetít az emberi kapcsolatokról, a tanulók követlen és tágabb környezetéről, a természetről, a történelemről, van közöttük népmese, monda, történelmi elbeszélés, gyermekregény részlete, ismeretterjesztő mű. Ebben az életkorban a „tananyag” az olvasástechnika fejlesztése, az olvasás megszerettetése a cél.
A tananyagválasztás szempontja az életkori sajátosságokhoz, a verbális képességekhez való alkalmazkodás, a fokozatosság elvének betartása, a tanulók folyamatos aktivizálása, érzelmi motiválása. Megfelel a kerettantervi követelményeknek, a második évfolyamon már sikeresen alkalmazott Játékvár című tankönyvcsalád koncepciójának, szerkezetének és tartalmának. A szemelvények elősegítik az önálló tanulást, az irodalmi anyag mintát ad a nyelvtani ismeretek gyakoroltatására, alkalmazására, a tantárgyközi koncentráció megvalósítására. Az emberi és közösségi értéket közvetítő szemelvények adaptálhatók a tanulók mindennapi életére, a mese pedig feszültséget old, csökkenti a szorongást. A prózai műveket a szerző szükség szerint átdolgozta, az összetett mondatokat tagolta, a „nehéz” szavakat egyszerűbbre cserélte.
A sajátos nevelési igényű tanulók általános iskoláiban, de a normál általános iskola alapfokú oktatásában is sikeresen alkalmazott tankönyv.