Az iskoláskorú gyermekek egy része (15-20%-a) tanulási nehézségekkel küzd. Ezeknek a gyermekeknek önmagában nem jelent segítséget, ha az iskolai tananyagot különféle didaktikai lépésekkel egyszerűbbé tesszük, vagy ha gyakorlását vég nélkül növeljük. E helyett sokkal eredményesebb, ha minél változatosabb feladatokkal, s minél több ingerterületet igénybe véve megerősítjük a kognitív funkciókat.
A komplex fejlesztés (észlelés, figyelem, emlékezet, gondolkodás, beszéd) valamint az általános ismeretek, tájékozottság elmélyítése mellett a legfontosabb, hogy a tanulókban felkeltsük a környezetük állapota iránti érzékenységet, annak értékeit tisztelő, megóvni akaró magatartásukat megalapozzuk.
Kiadványunk egy több részesre tervezett sorozat második kötete. Míg az Én is tudok számolni! című tanulást segítő képességfejlesztő feladatlap-gyűjteményünk a matematika, ez az új kiadványunk a természetismeret oktatását helyezi a Meixner-módszerrel hasonló alapokra.
Munkafüzetünk elsősorban első osztályos, valamilyen szempontból tanulási nehézség veszélyeztetett gyermekek számára készült. Ugyanakkor olyan nagycsoportos óvodások számára is javasoljuk, akik a nevelési tanácsadó szakvéleménye alapján vagy a szülők kérésére még az óvodában maradnak, és tanulási nehézség veszélyeztetettség miatt egyéni fejlesztésre szorulnak.
Bármely iskolatípus, bármely első osztályának is jó szívvel ajánljuk, mert a NAT céljainak, feladatainak és fejlesztési követelményeinek megfelel. Osztálykeretben vagy kiscsoportos foglalkozások keretében is jól használható.