Nyitvatartás

1098 Budapest, IX.ker.

Dési Huber István u. 7.

        Hétköznap:

        9 - 17 óráig,

        szombaton:

        9 - 14 óráig.

TOP termékek

Házhozszállítás

Kedves Vásárlónk! Webáruházunk és üzletünk készlete eltérhet egymástól. Kérjük konkrét termék iránt érdeklődjön elérhetőségeinken!

A magyar óvodai projektpedagógia elméleti alapjai

A magyar óvodai projektpedagógia elméleti alapjai

A magyar óvodai projektpedagógia elméleti alapjai

A könyv középpontjában a magyar közoktatás első és egyben meghatározó intézménye, az óvoda áll. Az óvoda, nevelési intézményként a kisgyermekkori tanulás egyik újítója, szemléleti-módszertani fejlődése sok tanulsággal és példával szolgálhat a megoldáskeresőknek. Sokszínű és fejlődő nevelő munkája megérdemli az árnyaltabb megismerést. A magyar óvodák 1996 óta a gyermekközpontú szemlélet általánossá válásával többféle országosan minősített alternatív programok közül választhatnak. Ezek között programfüggetlen elemként egyre nagyobb számban jelenik meg az utóbbi évtized informális innovációjaként a projektpedagógia gyakorlati adaptációja. A projektpedagógia még új területe a neveléstudománynak és ezen belül az óvodapedagógiának. A projektpedagógia témakörben az egyre növekvő publikációk ellenére egyedül Hegedűs Gábor készített disszertációt iskolai értelmezéséről, míg a projektek alkalmazásáról és annak elméleti alapjairól az óvodai nevelésben ez idáig még nem született hasonló munka. A projekt és pedagógiai jellemzőivel, illetve azok óvodai alkalmazásával foglalkozunk hangsúlyosan. Keressük, elemezzük, hogyan vált alkalmassá a mai óvodai nevelés a projektszemlélet beépítésére az óvodai tanulásszervezésbe.

BEVEZETÉS
I. rész
A PROJEKT PEDAGÓGIAI ELŐZMÉNYEI, MAI STRATÉGIÁI
1.1 A projektpedagógia történeti előzményei
1.2 John Dewey, a progresszív nevelés úttörője
1.3 William Heard Kilpatrick, a Projekt Módszer szerzője
1.4 Dewey kortársai, a projektszemlélet alapozása
1.5 Mai pedagógia stratégiák a projekt adaptációjára
1.5.1 Projekt alapú tanulás (PBL – project based learning)
1.5.2 Érdeklődés- élményalapú tanulás (IBL – inquery based learning)
1.5.3 Szolgálat oktatás (SL – service learning)
1.5.4 Probléma alapú oktatás (Problem based learning)
1.5.5 Tapasztalati oktatás (Experiental learning)
Összegzés
II. rész
A MAGYAR PROJEKTPEDAGÓGIA ELMÉLETI ALAPJAI
2.1 A projekt magyar (iskolai) definíciói
2.1.1 Hortobágyi Katalin, a projekt módszer magyar ismertetője
2.1.2 Nahalka István, a konstruktív pedagógia magyar terjesztője
2.1.3 Hegedűs Gábor, a magyar projektpedagógia implementátora
2.2 A projekt folyamat fontosabb lépései, módszertani elemek
2.2.1 Tervezés – Témaválasztás
2.2.2 Tervezés – Célképzés, feladatok
2.2.3 Szervezés – Operacionalizálás, anyaggyűjtés
2.2.4 Szervezés – Kivitelezés, megvalósítás
2.2.5 Ellenőrzés – Projektzárás, bemutatás
2.2.6 Ellenőrzés – Értékelés
Összegzés
III. rész
A MAGYAR ÓVODA TANULÁSÉRTELMEZÉSÉNEK VÁLTOZÁSA AZ ALAPDOKUMENTUMOK TÖRTÉNETISÉGÉBEN, AZ ‘50-ES ÉVEKTŐL NAPJAINKIG
3.1 A szovjet óvodai tanulásértelmezés az ‘50-es években
3.2 Módszertani Levelek, 1953
3.3 Nevelőmunka az óvodában, 1957
3.4 Óvodai Nevelés Programja, 1971
3.5 Óvodai Nevelés Programja, 1989
3.6 Óvodai Nevelés Országos Alapprogramja, 1996
3.7 Az óvodai alapdokumentumok tartalomelemzése 1953-1996 között
Összegzés
AZ ÓVODAI PROJEKTPEDAGÓGIA ELMÉLETI ALAPJAINAK ÖSSZEGZÉSE
Törvények, dokumentumok
Irodalomjegyzék
Táblázatok jegyzéke

Adatok

Kiadó
Dupress Debreceni Egyetemi Kiadó
Szerző
Pálfi Sándor
Méret, oldalszám
B/5 , 114 oldal
Cikkszám
13702

Kiegészítő termékek

Hasonló termékek